De ontwikkeling in je werk en leven beïnvloeden elkaar voortdurend. Een structurele onbalans die je op je werk ervaart, heeft ook invloed op je privésituatie en omgekeerd. De onbalans die je ervaart, belemmert je om professioneel en persoonlijk te groeien en jouw doelen te bereiken. Hoe ziet de onbalans bij jou eruit? Wat zegt deze onbalans over jezelf? Welke patronen in denken, voelen en gedrag heb jij ontwikkeld? Wat heb je nodig om dit te doorbreken en anders met situaties om te gaan? Zodat je meer balans krijgt in je werk en leven.
Ik nodig je uit om in de spiegel te kijken. Jouw doelen te bepalen, je bewust te worden van jouw onbalans en te ontdekken hoe jij blijvende balans in jouw werk en leven kunt creëren. Jij bent de regisseur van dit proces. Jij bepaalt jouw mogelijkheden en onmogelijkheden. En ik begeleid je graag in je proces naar balans.
Een coaching programma bij “Balans in werk en leven” richt zich op managers en hoogopgeleide medewerkers die onbalans ervaren en zich persoonlijk willen ontwikkelen en groeien. Zij willen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen functioneren. Zij hebben de moed en bereidheid om in de spiegel te kijken en hun aandeel te onderzoeken in de werkomgeving waarin de onbalans wordt ervaren. Zij willen erachter komen hoe hun eigen gedrag anderen beïnvloedt en door inzicht en bewustwording kiezen om belemmerende gedachten, gevoelens en gedrag los te laten en alternatieven te vinden die leiden tot meer balans en plezier in werk en leven.
Een coaching traject “Balans in werk en leven” levert voor coache:
Betere samenwerking.
Effectievere communicatie.
Moeitelozer leidinggeven.
Gerichter bedrijfsdoelen realiseren.
Meer inzicht in eigen functioneren (gedrag, drijfveren, valkuilen).
Doorbraak in belemmerende patronen in denken, voelen en gedrag.
Meer rust, energie en balans in je werk en leven.
Meer plezier en motivatie.
Goed opgeleide en gemotiveerde managers en medewerkers zijn een doorslaggevende factor in het succes van een bedrijf. Het opleiden van mensen en investeren in hun persoonlijke groei blijkt vaak makkelijker en goedkoper dan het vinden van nieuwe medewerkers.
Medewerkers die meer in balans zijn, functioneren beter.
Minder uitval en ziekte van medewerkers.